Oto najpopularniejsze błędy językowe popełniane na firmowych stronach www i profilach na FB:
świetna renoma/zła renoma
Renoma z definicji już jest dobrą/pochlebną opinią, więc nie ma sensu jej dookreślać żadnym epitetem.
najbardziej optymalny
Optymalny czyli najlepszy z możliwych (w określonych warunkach). Podobnie więc jak z renomą, nie można go w żaden sposób wartościować.
w dniu dzisiejszym
Po prostu: dzisiaj.
trzynasty lipiec
Może dla niektórych będzie to zaskoczeniem,
ale mówimy/piszemy trzynasty lipca. Dziś mamy trzynasty lipca.
dwutysięczny siedemnasty
Kolejny czasowy błąd. Mówimy: rok dwutysięczny (2000), ale już: dwa tysiące siedemnasty (2017). Nie inaczej :)
ilość gości
Wszystko, co jest policzalne, obejmujemy słowem liczba.
A zatem: liczba gości. To chyba najpopularniejszy błąd. Występował on na ponad 90% stron www, które posłużyły nam
do przygotowania tych statystyk.
Pamiętajcie, że warto poprosić drugą osobę o dokładne przeczytanie i sprawdzenie tekstu przed publikacją. Jeśli macie wątpliwości, zachęcamy Was do odwiedzenia słownika PWN online. Niepoprawna pisownia (a nie nasze usługi!) przyciąga uwagę, zaś poprawna, może wpłynąć na naszą renomę.
Udanego tygodnia! :)